Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Za štěstím do Vídně

Před pár lety jsem se poprvý vydala do Vídně, do města sachru, předraženýho parkování a důchodců. Strašně jsem se zamilovala. Nejen do Vídně, ale i ve Vídni. Nic z toho nebylo, ale já se i tak přestěhovala.

V Čechách jsem všeho a všechno nechala (ne, že by toho bylo moc, spíš naopak), sbalila si svých pár švestek a vyrazila vstříc novýmu dobrodružství. Jsem tady od července, ale čistýho času sotva pár týdnů. Pořád jsem někde trajdala a tak nějak otálela. Každopádně, za těch pár týdnů, co jsem tady, jsem se stihla dvakrát přestěhovat, sehnat matraci (tvrdou jako kámen!), pořád ještě si nekoupit židli a pracovat na zemi (kopíruju rádoby cool inspirativní prostředí těch velkých, nadnárodních firem), najít si dítě na hlídání, párkrát se rozbrečet a utratit všechny prachy.

Správný čas je právě teď!

Jak poznáte, kdy je správný čas na to, zvednout zadek a udělat něco, z čeho máte strach, ale vlastně to strašně moc chcete? Já to nepoznala nijak, akorát jsem jednoho dne začala mít po krk svý tehdejší práce, dala výpověď a šla. Ale mám pár soukromých tipů:

  1. Jazyk. Německy umíte pár vět, dokážete pozdravit, ale raději používáte angličtinu? Bezva! Nikde nedostanete práci, a tím pádem nebudete muset ráno brzo vstávat!
  2. Penízky. Pokud nemáte nic, stejně jako já, jděte do toho! Pak budete s láskou vzpomínat na obědová meníčka v Praze, která se vám tenkrát zdála předražená. Aspoň se naučíte vařit. Hodně low cost.
  3. Kamarádi. Jestliže ve vaší vysněný zemi nikoho neznáte, balte kufry! Nebudete muset řešit ranní kocoviny, chlapy a ani nebudete utrácet za nějaký hadry – nemáte totiž s kým.

Když jsem sem šla, měla jsem pocit, že tady na mě všichni čekají. A ono ne. Občas si říkám, že jsem pitomá a ptám se sama sebe, jestli mi to za to stálo. Zatím jsem si vždycky odpověděla, že ano! Tohle město se mi strašně líbí a věřim, že za chvíli si tady najdu stejně tak divný kamarády, jako jsem já. Možná si najdu i práci, ale to je asi vzdálená budoucnost. Nebo třeba ne. Kdo ví. Ale pak bude všechno sluncem zalitý, jen musím vytrvat. Začátky jsou totiž těžký. Vždycky a všude. Je jedno, jestli jste ve Vídni, v Norsku, nebo v Horní Dolní.

A co vy? Vzdali jste se někdy svého pohodlí a šli si za svým snem?

Autor: Petra Šmídová | středa 17.10.2018 17:22 | karma článku: 15,76 | přečteno: 690x
  • Další články autora

Petra Šmídová

Ztraceni ve světě nekonečných možností

Dnešní svět nám nabízí tolik možností a příležitostí, že je někdy fakt těžký rozhodnout se, co vlastně doopravdy chceme. Nebo alespoň pro mě.

31.8.2018 v 21:16 | Karma: 7,66 | Přečteno: 266x | Diskuse| Osobní

Petra Šmídová

Naučme se říkat ne!

V poslední době se mi staly dva podobné příběhy a já jsem si řekla, že bych se konečně měla naučit říkat ne. Jinak mě to moje neustálé „ano“ přivede na mizinu.

26.2.2017 v 18:46 | Karma: 22,62 | Přečteno: 1066x | Diskuse| Ostatní

Petra Šmídová

Život studentův během "zkouškovýho"

Pravidelně, když musím dělat něco do školy, stává se ze mě master prokrastinování. Mohla bych klidně vést i nějaký kurzy, kdyby na to přišlo. K čemu se během zkouškovýho uchyluji já?

11.2.2017 v 20:59 | Karma: 12,43 | Přečteno: 421x | Diskuse| Ostatní

Petra Šmídová

O smrti

Jestliže se chcete pobavit nebo se aspoň trochu pousmát, tak pro vás tenhle článek asi nebude tím pravým. Je totiž o smrti. O smrti, kterou si spousta z nás neuvědomuje, ačkoliv je nám pořád tak blízko. O smrti, která tak bolí.

28.1.2017 v 22:57 | Karma: 17,61 | Přečteno: 610x | Diskuse| Ostatní

Petra Šmídová

Velká holka

Poslední dobou si připadám tak nějak dospělejší. A taky nudnější. Našla jsem si práci, chodí mi výplata, vařím si, řeším, jak prát ekologicky a chci si koupit nový iPhone. A už mě to nebaví.

17.10.2016 v 22:42 | Karma: 15,07 | Přečteno: 774x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Další případ zpožděné dodávky zbraní. Česká firma se soudí na Ukrajině

26. dubna 2024

Premium Vztahy mezi Českem a Ukrajinou nejsou vždycky idylické. Svědčí o tom soudní spor, na který narazila...

Světlušky mění válčení ve městech. Nové drony snížily počet padlých Izraelců

26. dubna 2024

Premium Jen několik decimetrů velký přístroj může znamenat revoluci městské války: minivrtulník, který...

Dva ruští vojáci se doznali k trojnásobné vraždě na Ukrajině

25. dubna 2024  23:07

V okupované části Chersonské oblasti na jihovýchodu Ukrajiny zadrželi dva ruské vojáky, kteří se...

Architektonickou cenu EU získal univerzitní pavilon, blízko byla i ostravská galerie

25. dubna 2024  21:23

Studijní pavilon Technické univerzity v německém Braunschweigu se stal vítězem prestižní...

  • Počet článků 16
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1368x
Jsem naivní holka, která žije bláznivý život a má bláznivé sny, které se snaží realizovat. A dřív nebo později je tahle holka zrealizuje... Určitě jo!

Seznam rubrik